Påmelding Høst 2023

Nytt av året er at vi denne høsten skal trene i Vesterålshallen og så nært som vi kommer en turnhall. Noe trening blir også gjennomført i gymsalen ved Hadsel vgs. Dette gjør at vi kan tilpasse treningstider etter beste evne og allerede nå starte påmelding. Treningstider vil bli publisert senest uke 34.

Trening starter fra 28. august

PÅMELDINGSSKJEMA for NYE MEDLEMMER

Treningstilbud høsten 2023

Oversikt over partier med trenere – utfyllende info om treningstilbudet lenger ned på siden. Treningstider fordeles når vi får antallet påmeldte og publiseres senest uke 34.

PartiHovedtrenerMedtrener
1.-2. klasse Show og OppvisningMarie & Leah
1.-2. klasse Turn med apparaterAsleAdam, Martine J, Eline, Veronika
3.-4. klasse Show og oppvisningMarie & Leah
3.-4. klasse SALTOAsleVeronika, Adam, Stina
5. klasse og eldre SALTOAsleEdvard, Sivert
F&B født 2020Eline RLisa, Tora
F&B født 2021/2022LisaElise, Tora
Gymlek født 2018Eline RSofie, Ester
Gymlek født 2019KarolineSofie
ParaturnMay BenteInger Grethe
MannetroppenMatsEdvard, Sivert
DametroppenMalin
Konkurranse – Turn mennOddEdvard, Sivert
Konkurranse – Turn kvinnerMatsMartine S, Julie

Show og oppvisning
Denne troppen er først og fremst en stevne- og oppvisningstropp. Samhold og fellesskap er viktig for at troppen skal klare nye elementer og utfordringer. Liker du bevegelse, utfordringer og trening i fellesskap, er dette troppen for deg. Det lages programmer der turn, gymnastikk, akrobatikk og dans kombineres, alt er lov. Troppen trener for oppvisning på turnforeningens arrangementer og Barnekretsturnstevnet.

Turn med apparater
På dette partiet får barna prøve de apparatene vi har å by på. Vi tilpasser treningene til barna som melder seg på og vil la dem få prøve et bredt utvalg av de apparatene foreningen har. Vi har fokus på et variert treningstilbud for både gutter og jenter. Det vil være mange trenere til stede slik at vi kan tilpasse treningen til alle nivåer. Foreningen har blandt annet airtrack, trampett, skranke, ringer, svingstang og masse skummoduler. Troppen trener for oppvisning på turnforeningens arrangementer og Barnekretsturnstevnet.

SALTO
På SALTO er det sosialt og morsomt å være. Her trener vi for å reise på en halvårlig konkurranse, delta på foreningens oppvisninger og for å reise på turnstevne på våren. Troppen trener på turnelementer og følger et konsept utviklet av Norges Gymnastikk og Turnforbund. Vi tilpasser treningene til barna som melder seg på og vil la dem få prøve et bredt utvalg av de apparatene foreningen har. Vi har fokus på et variert treningstilbud for både gutter og jenter. Det vil være mange trenere til stede slik at vi kan tilpasse treningen til alle nivåer.

Paraturn
På denne troppen setter vi vennskap og fellesskap, på tvers av alder, veldig høyt. Paraturn er et tilbud til barn og unge med nedsatt eller manglende funksjonsevne, det er også et tilbud til hørselshemmede, synshemmede og utviklingshemmede. Det trenes litt styrke, balanse, kondisjon, koordinering og ikke minst så er det masse lek. Vi bruker store apparater og små apparater/redskaper, det er alltid noe for alle å holde på med.

Gymlek
Barna bruker på dette partiet det meste av tiden på å leke gjennom turn. Trener gjør bevisste valg i treningen for å starte innøving av turn relaterte øvelser og stimulere barnas motoriske utvikling. Treningen består av høy aktivitet, selvstendighetstrening og øve seg på å samarbeide med andre i et treningsmiljø.

Foreldre og Barn
En trening hvor foreldre og barn sammen får aktivisere seg gjennom turnaktivitet. Barna får øve seg med 1 til 1 veiledning fra foreldrene og samtidig øve seg på hvordan man skal forholde seg til andre i et treningsmiljø. Det er stort fokus på lek på trening.

Dametroppen
Lavterskeltilbud for de som ønsker å beveges seg fast en time i uka i et sosialt lag. Bevegelse til musikk, innøving av program og en god dose basistrening sammen med god stemning får du på dette partiet. Partiet teller over 20 gymnaster i dag og ønsker gjerne flere velkommen!

NY! Veteraner
Vi starter opp trening for Veteranene. Troppen vil trene program for å delta på regionale, nasjonale og internasjonale stevner. Nedre aldersgrense 50.

NY! Mannetroppen
Helt nytt av året og et tilbud for alle menn som ønsker å få beveget seg litt. Treningen vil tilpasses slik at alle kan være med på treningen og gi alle ei utfordring på sitt nivå. Basistrening er stikkordet som gjelder.

Apparatturn aspirant/rekrutt/klasseturn
Partiet er et supplement til foreningens breddegrupper. Gymnastene som deltar her trener aktivt for deltakelse på regionale konkurranser og mulighet for deltakelse på nasjonale konkurranser.

Eksisterende medlemmer er allerede på plass i SPOND og de som har rykket opp aldersklasser har fått nytt parti – ved ønske om bytte av parti eller utmelding av forening ber vi om at dette gjøres skriftlig via SPOND eller pr e-post til post@melboturnforening.no.

PÅMELDINGSSKJEMA for NYE MEDLEMMER